Mail 1, Politiska åsikt

Jag skulle vilja höra din politiska åsikt, typ om du är röd eller blå och varför. Jag är nästan 100 % säker på att du är blå men det skulle ändå vara kul att höra varför. Och sen också vad du anser om abort, skulle vara kul att höra din åsikt. Du är säkert emot men jag vill höra varför :D
Du är säkert kristdemokrat men det skulle vara kul att höra varför du skulle röstat på dem om du hade fått, om du nu skulle gjort det.
Sen också vad du tycker om homosexuellt giftermål, om du tycker de ska få adoptera osv.  Det här är kanske personligt men det skulle vara super kul om du tog med det i bloggen.

Det var typ vad jag vill veta :)
Det är Angelinn, jag är 17 år.
KRAM

Jag kommer ta fråga för fråga så blir det inte så snurrigt. Sen vill jag oxå säga att jag inte är expert på alla partier och deras åsikter, jag är inte jätte inne i politik, men ni märker nog de frågor jag brinner för;)

Ja, jag är blå, inte bara för att det är min favoritfärg(:P) utan även för att de har de åsikter jag har, som ex. De är för friskolor, även religiösa(jag gick på en religiös friskola som jag än idag är stolt över och älskar) De tycker att föräldrarna ska uppfostra barnen och bryr sig mycket om familjen, medans de röda är samhället,samhället det ska ta hand om allting...de blå står för mer frihet.
Jag kan inte säga att jag gillar alla blå parti, är lite emot Folkpartiet, men de har oxå bra saker. Tar med frågan vad jag skulle rösta på för det hör ju hit känner jag. Jag skulle faktiskt inte ha röstat på KD, även fast jag är kristen. Det är inte det att de är dåliga, tvärtom jag håller med dom i nästan alla deras åsikter. Men jag gillar verkligen Moderaterna och Fredrik Reinfelt, jag tycker han representerar Sverige och det svenska folket så bra och verkar vara en man av folket,mänsklig och inte högt uppe på sin höga häst... förstår ni? Göran Hägglund måste bli lite tuffare, han är fortfarande för... mesig inte rätt ord men jag kommer inte på något annat så det får duga.

Abort, det är en fråga jag aldrig riktigt kunnat svara på ordentligt är jag emot, eller är jag för!? Men jag vet idag att jag är emot. Även fast du blivit våldtagen, är ung så tycker jag att man ska ge liv åt det barnet/ fostret. Du kanske tänker att "åh nej barnet kommer likna och påminna mig om mannen som våldtog mig", vet du idag finns det massa par som inte kan få barn som gärna skulle adoptera ett litet nyfött spädbarn. Man kan ge liv åt barnen, men ändå slippa att se den och påminnas om hur barnet kom till. För kanske senare i livet, då du blivit äldre och visare så önskar du att du kunde få träffa ditt barn, se hur ditt barn vuxit upp, se hur hon/han ser ut.
Det är så dumt att man får göra abort, då har fler ungdomar sex och om tjejen blir gravid, ja men då gör vi abort. Det blir ju helt fel, orsaken till att man har sex är för att få ett barn, det är frukten, ett bevis på kärleken mellan en man och en kvinna. Jag gissar på(för jag har inte så stor visdom i frågan) att de flesta som gör abort, har själva varit orsaken till att de blev gravida, även de som blir våldtagna. Oj, va dum hon låter, gör jag? Ni tjejer vet att killar blir frestade av kortkorta kjolar, vagande rumpor, urringade toppar( som nästan gör att de trillar ut) flörtande blickar och fnitter när de visslar...jag säger inte att det är fel att ha allt det(okej några saker är jag emot) men man kan ju tänka på vilket tillfälle man har på sig den sortens kläder, en sen knäll/natt då du ensam ska ta dig hem, inte så bra tillfälle kanske, det finns många druckna killar som kanske passar på och då går det som det går. Jag hoppas det svarar på frågan om abort,skulle kunna skriva mer, men jag tror inte ni orkar läsa då,är ni fortfarande kvar?

Homosexualitet, bi, trans you name it, allt det är jag emot och även då att de ska få adopter och är särkilt emot att de ska få gifta sig i kyrkan. Kyrkan är de kristnas plats för att samlas, ära och tillbe vår Herre Jesus Kristus, Gud. Varför ska då något som kyrkans grundande tro och nuvarande tro är emot, få sammanföras i den byggnad vars Herre är emot deras livstil och sexualtitet?! Varför lura folk att de blir accepterade och sammanförda av Gud, när han i själva verket gråter och ropar till sina barn bakom ett stor svart vägg att det de tror på är fel, att det inte är rätt!? Människorna i sig, har jag inget emot, det är deras sexualitet  som jag ser är fel. Vi skapades inte till det. Varför kan bara en man och en kvinna få barn, beviset på deras kärlek, medans en man och en man, och en kvinna och en kvinna inte kan det, jo för att det är finns ingen ren kärlek i det, lust är det ända som föds utav den sexualiteten. Kvinnor & kvinnor, män & män kan älska varandra,lika starkt som ett syskonband.Men det är en kärlek, inte en sexualitet. Jag hoppas ni förstår åtminstone lite av det budskap och åsikt jag försöker få fram.
Jag vet att många kommer hata mig för det jag skrivit, och vet ni även det kan inte ändra min åsikt, även om min bästa vän skulle svika/lämna mig pga den åsikten, så skulle det inte ändra mig, även om folk varje dag tracka ner på mig och hånade mig för den åsikt som jag har, det skulle inte ändra något,det är ett faktum och det faktumet är att jag är Guds dotter och jag litar på min far i himmelen att det han säger är sant,det är sant och det han säger är falskt, det är falskt.

Det är Guds ord som jag litar på när jag formar min åsikt, nu ska ni inte tro att jag tror att allt jag skrivit är så som Gud har sagt till mig att skriva, en del tror jag är hans ord, men ingen är perfekt, jag har mycket kvar att lära mig. Men några bibel ord som hjälpt mig att se vad som är rätt och fel är dessa; Rom 1:26, 1Kor 6:9, men läs även 1Kor 6:11 även de som gjort något Gud inte accepterar, något som han inte vill att vi ska göra, så kan man få förlåtelse:)

Kom ihåg att det här är ett väldigt personligt inlägg och att jag svarar dessa frågor, speciellt de två sista med väldigt stort allvar.


Kommentarer
Postat av: Jess

Starkt att du står för det du tycker evve! <3

2010-09-20 @ 20:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0