Det existerar!!!

Haha gillar rubriken....i allafall.
Jag är en person som älskar japan,korea etc. och jag gillar att läsa Manga, som är ett japanskt sätt att teckna seriefigurer på. Det finns mass bra manga, med gulliga storys eller action fyllda storys, men det finns oxkså väldigt många dåliga Manga som kan påverka en negativt, speciellt du som är kristen. Nu för tiden kan man jättelätt hitta vilken sorts manga, med vilken genre som helst på internet och detta gör det också lättare att fastna för fel manga, med ett fel budskap och med fel motiv. Jag ska vara väldigt öppen och ärlig, jag har själv fastnat för HELT fel manga och tittat och läst om helt fel saker och det har varit fruktanstvärt jobbigt för mig- jag var tvungen att sluta med manga helt, men det var inte så enkelt. Jag trodde jag kunde hålla mig till de som var bra, ok, men jag slant alltid tillbaka, youtube är också en källa som man ska akta sig för. Men med Gud på min sida är ingenting omöjligt, men det är ju tråkigt jag vill verkligen läsa manga så...
Därför vill jag ge till alla därute som är kristna och älskar manga och vill läsa manga med bra budskap, som även är roliga och finns i genrer som passar alla.
På de här två webbsidorna så finns det kristen manga, alla är inte super duper bra teckande för det är ungdomar och säkert äldre som tecknat som inte är värsta proffsen, men mobba inte mangan för den är inte så proffsig ritad som du är van vid, den kan vara bra ändå;)
http://cognatio.theproject.us/

http://christianmanga.com/

Ett tips är att läsa; Game plan (hittas här; http://gameplan.christianmanga.com/?p=1)
Den är både super bra tecknad och har ett riktigt bra budskap!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0