Bakade pizza igår:)

Jag kom hem rätt sent igår och ingen hade lagat mat och eftersom jag var sååå sugen på Calzone så betämde jag att det fick bli pizza till middag. Bara två av mina bröder var hemma, men jag gjorde ändå en pizza deg som ska räcka till 4-6 personer;P Visste att Joel som skulle komma hem sen skulle vara hungrig plus de är killar och de äter mer än vanliga recept portioner. Degen blev sådär, vi hade bara kornigt salt(som gjorde att det blev lite hål här och där) och vi hade ingen honung i, lite udda ingridiens men men.
Var riktigt najs att degen skulle jäsa 1,5 timme, då hade jag tid för att duscha riktigt länge och bara ta´t lugnt. Sen hjälpte bröderna till att baka ut och lägga på tomatsås,skinka och ost, MYCKE ost. (Benjamin gjorde tomatsåsen, men jag fick fixa till den lite) Jag gjorde min efterlängtade Calzone, men den blev inte så fin och smaka inte direkt...calzone...MEn den var GOD:D (hade mozzarela i, mums) Har matlåda med mig idag till skolan, ska bli smarrigthttp://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-5675.gif

För er som vill ha receptet till degen, här är det;

Ingridienser:
15g jäst
12 dl mjöl
2 msk olivolja
1 tsk salt
1 tsk honung
5 dl ljummet vatten

Tomatsås är jättelätt,bara blanda lite krossadetomater med kryddor å lök:)

 
Ps. www.bakapizza.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0