두 가지 재미있는 한국어 드라마<3

Pasta/파스타  Kommer inte ihåg var jag såg den här, men jag började titta på den för några veckor sen, har sett klart den och jag gillar den verkligen. Förutom att den är rolig och så där gulligt romantisk så väcker den verkligen ens kärlek för mat, speciellt för pasta, jag ÄLSKAR pasta nu och gör det varje gång jag får tillfälleX)  Lägger upp en trailer, men tänkte att jag ska säga något om handlingen;


Seo Yoo Kyung jobbar på en restaurang och de får en ny köks chef, Choi Hyun Wook som är otroligt sträng och vänder köket upp och ner med sitt bryska sätt, men Seo börjar gilla honom, fast han är hårdast emot henne och skäller hela tiden på henne, Choi blir chockad över Seos starka vilja och börjar snart att gilla henne, men han har en regel som gäller i köket, inga förhållanden mellan kockarna, hur ska detta gå...? Snabb,kort intro;)

 

 

Coffee Prince/커피 프린스  Den här hittade jag genom att kolla vad skådespelaren som spelar Choi(Pasta) har varit med i för draman. Han är en huvudroll/biroll i den här och spelar en helt annan roll. Den här är riktigt gullig och rolig och underbar! Hittar ingen bra trailer på youtube, så ni får bara min korta beskrivning;

Det handlar om en tjej som ser ut som en kille(kort hår och killkläder) Hon träffar på en kille som anställer henne för att lura kvinnor, blinddates som hand farmor fixat, att han är bög. För han tror nämligen att hon är en kille och eftersom hon behöver pengarna så säger hon inget. Senare får hon jobb på ett nystartat café som killen har öppnat, fortfarande säger hon inget om sitt kön, och börjar falla för honom. Killen blir också kär i henne, fortfarande i tron om att hon är en kille....hur ska det här gå??

Här hittar ni båda; http://www.dramacrazy.net/


*Två roliga koreanska draman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0