Stickar,stickar,sticker....



Började sticka på en av mina beställningar idag, en mössa till Joel:) Den ska vara röd,fin röd och ganska hög eller vad man nu ska säga, de som känner mig och sett min blåa mössa vet...den ska alltså se ut så. Ni som inte vet, det är en väldigt populär stickad mössa just nu,många har sånna. De som vill veta hu man stickar så följer min lilla korta beskrivning här nedan, om du vill ha mer hjälp så fråga mig genom att lämna en kommentar med din fråga och din mail^^

Beskrivning på en enkel mössa som värmer i vinterkyllan:

1.Du behöver garn, två normalstora garnnystan eller en jättestor(det har jag,finns på ICA maxi) Stickor,stl 3-4,5 beror på garnet och mycket tålamod!

2. Gör en ögla och sätt fast den på båda stickorna, gör ca 146 st maskor.

3. Börja med att göra två räta maskor, 2 aviga och fort sätt så, varannan 2 räta och 2 aviga...jag du fattar.

4. Fort sätt så tills du har den längd du vill ha på mössan, bäst: ca 25 cm.

5. Vik den dubbel och sy ihop sidorna, de lodrätta mot stickorna när du stickade(PS glöm inte att maska av först)

6. Sy ihop toppen i önskad form, kanske en rundad form, väckla ut mössan så att sömmarna är på insidan.

7. KLART!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, så söt!

2010-02-08 @ 19:40:12
URL: http://redlipstick.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0